dinsdag, juni 24, 2025

ANBI – Publicatie plicht

Elke ANBI moet via een unieke URL haar gegevens publiceren.

  • de naam van de stichting: EHBO Verenining St. Raphael
  • het RSIN (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatie Nummer)/fiscaal nummer;
    H.M.A van Griensven – Voorzitter
    M. Rutten – Secretaris / Penningmeester
    P. Suiker – Bestuurslid/Evenementen
    S. Suiker – Bestuurslid/Evenementen
    R van de Wetering – Bestuurslid/Opleidingen

  • de contactgegevens van de stichting;
    Postadres – Dokter Boutkanstraat 9 5473AK Heeswijk-Dinther
    Email – Secretariaat@ehboheeswijkdinther.nl

  • een duidelijke beschrijving van de doelstelling van de stichting;
    • De vereniging stelt zich ten doel te bevorderen al datgene wat kan leiden tot het voorkomen van ongevallen en het verlenen van verantwoorde geestelijke en lichamelijke eerste hulp bij
    • ongevallen.
    • De vereniging tracht haar doel te bereiken langs wettige weg door het aanwenden van alle middelen die daartoe bevorderlijk zijn:
    • a) Het organiseren van cursussen in E.H.B.O. en ongevalspreventie;
    • b) Het organiseren van de voortgezette opleiding van gediplomeerde helpers en helpsters;
    • c) Een doelgerichte propaganda;
    • d) Het samenwerken met andere verenigingen, die werkzaam zijn op het gebied van eerste

  • de hoofdlijnen van het actuele beleidsplan;

    Er moet in hoofdlijnen in staan welke werkzaamheden de stichting uitvoert, de manier waarop de stichting inkomsten verkrijgt en/of haar vermogen beheert en hoe de inkomsten worden besteed;
    • EHBO Opleidingen verzorgen voor leden en niet leden door het gehele jaar heen.
    • Verzorgen EHBO Hulpverlening bij kleine en grotere evenementen door het gehele jaar

  • de functie en namen van de (statutair) bestuurders;
    • H.M.A van Griensven – Voorzitter
    • M. Rutten – Secretaris / Penningmeester
    • P. Suiker – Bestuurslid/Evenementen
    • S. Suiker – Bestuurslid/Evenementen
    • R van de Wetering – Bestuurslid/Opleidingen
  • het beloningsbeleid.
    Het beloningsbeleid voor het statutaire bestuur, de directie van de stichting en voor het personeel moeten worden gepubliceerd. Voor deze laatste groep kan de ANBI volstaan met een verwijzing naar de cao of salarisregeling voor het personeel, als dat van toepassing is. Daarnaast moet de ANBI de eventuele beloning die de leden van het beleidsbepalend orgaan ontvangen voor werkzaamheden, in die hoedanigheid publiceren;
    • Vergoedingen:
      • Voorzitter 250,=/Jaar
      • Secretaris 250,=/Jaar
      • Bestuurslid 50,=/Jaar
      • Deelname evenementen vrijwilligers vergoedingen 5,=/Uur, max 210,=/Maand

  • een actueel verslag van de uitgeoefende activiteiten, in ieder geval van het laatste jaar;
    • Activiteiten 2024 – 2025
      • Opleidingen en Herhalingslessen
      • Ondersteuning Evenementen
      • Algemene Leden Vergadering

  • een financiële verantwoording.
    Het gaat om de balans, de staat van baten en lasten en een toelichting. De ANBI moet de financiële verantwoording binnen 6 maanden na afloop van het boekjaar publiceren. Met betrekking tot de financiële verantwoording geldt dat tenminste de gegevens van het laatste boekjaar moeten worden gepubliceerd. Het publiceren van meer jaren is uiteraard toegestaan.[wordt zsm gepubliceerd]